22 Ağustos 2015 Cumartesi

ŞİİR: ACIMADIKİ

Hani çocuk inadından der ya; acımadıki
Deyiveresim geldi can-ı yürekten; acımadıki
Acımak da neymiş, üf olsa da tenler
Kor kor dağlansa da acıya müptela kalpler.

Söz verdim ya; yas tutmayacağım
İnsanımsı haine bir pas atmayacağım.
Ne ekmeğine zındığın yağ sürecek
Ne de bende hesap kalır; ödeyecek!

Hem sana da ne oluyor, behey ana
Ettiğini hatırlatsan baba şu hanımına.
Kendi eliyle kınalayıp beni gönderen
Oydu, vatana kuzu diye beni büyüten.











Koru kül tutturmak zor şimdi, bilirim
Fakat hası şimdi görünür, tevekkül edenin.
Madem geldiğimiz gibi dönüşümüz ona
Sen de haykır: Acımadıki, vatan hatırına.

Geçecek, hain akbabaların da nesli bitecek
Adı üstünde; suyunu içip düşman kesilecek.
Sanma şu şehit dağlarının tozu beyhude
Onunla yeşerir yarın ve şanıyla gider ebede.

Ey yaşı durmaz ana ve  içi nâr lakin mağrur baba
Şehadet bir seçilmişlik; nasip olmazki her kula.
Bir can bin can gonca doğurur, yeterki sabret
Elbet sonu hayır, görünse de zahiren musibet.
















O gider ben gelirim, ben düşerken biri yetişir
Ne kışla boş kalır ne kimse iblisten çekinir.
İnan ve sarıl. Haydi, sen de haykır: Acımadıki!
Ve ne zaman bıraktık ettiğini kimsenin yanınaki?

Şehitlerimize rahmetle...

Cem Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder