4 Nisan 2015 Cumartesi

KAYAHAN İÇİN BAŞSAĞLIĞI: DEĞERLİLER VE ÖNEMLİLER (3)

3 Nisan 2015: Sanatçı Kayahan'ın vefat haberi üzerine.

Sabun köpüğü gibi şişip patlayarak yitip giden, patlamış mısır gibi tükenenlerin alanıdır şarkı dünyası. "Şarkı dünyası" dedim çünkü ben her eline mikrofon alanın kendine sanatçı demesinden ve dedirtmesinden haz etmiyorum. Sanatçılık öyle ucuz değil.

Bugün sesim titremeden sanatçı diyebileceğim bir abide kişiliğin daha vefat haberiyle üzüldüm. Şarkıları ilgi alanınıza girer girmez ama öyle kolay kolay kimsenin harcı değildir yarım asır eserleriyle yüreklerde terennüm olmak. Kayahan'dan duymadığınız ama onun eseri olan niceleriyle de örülüdür özellikle 80, 90'ların kalpleri. Kayahan'dan ayrı düşünemeyeceğim bir isim daha varsa; Nilüfer. Allah ona sağlık ve afiyet versin.


Sıkılmadan çarpıştırdığım önemliler ve değerliler yüzleri var ya toplumun: Şimdi Kayahan için düşünmeli; önemli mi yoksa değerli mi diye. Eğer önemli olduysa üç güne kadar unutulur, insanlar yeni önemlilere yanaşmak ve geçmişi unutmak konusunda mahirdirler. Oysa eğer Kayahan değerli olmayı başarabildiyse bugün onun için dünyada ölümsüzleştiği gündür. Unutulmaz, eserleri her yerde onu hatırlatır.

Ben inanıyorum ki Kayahan da değerliliğin en güzel temsilcilerindendir. Tıpkı Barış Manço, Aşık Veysel gibi. Bugünün çocukları onların yüzünü bile görmediler ama eserlerini mutlak bilirler. Yıllar içinde toplumun sosyal genetiğine işleyerek değer olabilmeyi başarmış, ekollerdir çünkü. 

Ve gerek Kayahan'ın gerek diğer değer katmış "sanatçıların" hiçbirinin eserinde boş lakırdı bulamazsınız, didaktiktir, dinleyene mutlaka birşey anlatır. Bugünün şarkılarının diliyle yazılmamışlardır çünkü ve ciddi felsefeler barındırırlar. Şarkıcılık da şairlik de iş mi diyenler, bir dizenin içine bir kitabı sığdırmanın erdemiyle tanışmadıklarından, yetersiz kapasite nedeniyle bunu yaparlar. Sanat da bilim de insan içindir ve insana bir katkı verme telaşını mutlaka taşımalıdır.

Güle güle Kayahan. Allah'tan insanlığa sevgi ve barış çağrıştıran, kalpleri yumuşatan, ehlileştiren, duyguya doyuran, yumuşatan eserlerin nedeniyle sana rahmet etmesini diliyorum. Ruhun şad olsun. Sevenlerinin ve halkımızın başı sağolsun çünkü Kayahan kültürümüzün içinde var ve sanıyorum hep kalacak.

Cem TURAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder