1 Haziran 2015 Pazartesi

FARKLI DÜŞÜN, DİRİ KAL

Benim için en değerli görüş; konu ne olursa olsun, sahip olduğumdan farklı olan görüştür. Benimle aynı sesi duymak isteseydim, bir koroda görev alırdım.

Dayanağım da şu ki; farklı görüşlerin çarpışmasıdır, medeniyeti geliştiren yegane güç; fanatizm içinde aynı kulüpten olanı sorgusuz alkışlamak değil.

Tek şerhim var; velinimetim olan karşı görüşün sahibinin de kendinde farklı görüşü aynı erdemlilikle baş üstünde tutması.

Sebebi açık: Düşünen insan arıyorum civarımda. Ne düşündüğünün; düşüncesinin niceliğinin ne olduğunun hiç önemi yok. Yeterki nitelikli düşünebilsin. İşte o zaman anlaşabileceğimizi biliyorum. Hatta hasretim böyle insanlara, kıtlıklarından ötürü bunalıyorum.

"Bilmemkimci" olup kendi aklını hapsetmiş olanlara tahammül edemiyorum; sonuçta ölüler ama haberleri yok, başuçlarına bir mezar taşı eksik sadece.

Cem TURAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder