28 Ekim 2014 Salı

VATAN CADDESİNDE BAYRAM HAZIRLIĞI


 Bugün İstanbul, Vatan Caddesi'nden geçtiğimde 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı törenleri için yapılan düzenlemeleri gördüm. Aksaray'dan Topkapı'ya uzanan kilometrelerce uzunluktaki yol kesimi geliş ve gidiş olmak üzere, iki yönden de sayısını bilemediğim çoklukta polis bariyerleri uç uca konularak kapatılmıştı.

 Düşündüm; kilometrelerce uzunluktaki yolu iki yönde boylu boyunca kapatıp insanlarını böyle bir günde engelleyen devlet, insanlarını ilerletmek için ne yapıyor?

 Düşündüm; insanlarını engellemek için bunca bariyere yatırım yapan devlet, insanlarını ilerletmek için memuriyete hayran insanlarla faülatün makamında ezberci öğretim yerine, gerçek bir eğitim sistemini gerçek eğitimcilerle kurmak için ne yapıyor?

 Düşündüm; çocukluğumdan beridir Vatan Caddesi'nde aşina olduğum bu düzeni her törende kurduran kararlılık, idealist ve inovatif, çağı algılayıp yorumlama kapasitesine sahip insanı üretmek konusunda ne kadar kararlı?

 Çünkü inanıyorum ki bir toplumun iyiye dönüşümü ancak gerçek eğitimden, sağlam bir çevreden ve tabana yayılmış yenilikçi ve aydınlanmacı bir duruştan gücünü alırsa, mümkündür. Bunun anahtarı da yüreğinde ilim ve insan aşkıyla dolu eğitimcilerdir. Devlet törende gördüğü risk kadar eğitim ve bilimdeki gerçeğimizi de görmeli, cümbür cemaat kendimizi daha fazla kandırmak yerine.

 Bu kadar çok engelleyiciye aşinayım; bariyerin suçu yok, ben bariyerlerin insan görünümlü modellerinin genç beyinlere zulmünden şikayetçiyim. Oysa onun yüzde biri ilerleticiyi geliştiriciyi, ufuk vericiyi bir arada görmedim. Asıl onlara muhtaç haldeyiz.

 Çevrenizi sarmış, hayatlarında hiç ideali olmamış danışmanların, inovasyon lafını ağzına sakız etmiş hayal simsarlarının sözlerine kanıp da insan kaynağı vasfımızın düzeldiğini, eğitim politikamızın her derde şifa olduğunu düşünmesin kimse diye not düşmek istedim sadece. Bilinki en deha çocuğu bile vasatlaştırıp aptallaştırmaya yetecek vehamette okullarımız ve hatta çoğu üniversitemiz.

 Düşündüm; öyleyse varım ama dileğim birlikte düşünenler ülkesi olabilmesi bu güzel ülkenin.

Cem TURAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder