30 Mayıs 2015 Cumartesi

PEK ÖZEL OKULLARIN AV MEVSİMİ ŞİMDİ

Özel okullarda kayıt zamanı şu sıralar. "Müşteri" avında atış serbest yine ama bazılarında gerçekten ölçü kaçmış. Sadece bugün yol boyunca gördüğüm ilanlardan bazıları:
"Dünyanın en iyisi seçildik"
Körler sağırlar birbirini ağırlar diye bir söz var. Sahi, kimmiş seçen sizi dünya adına? Bu etik dışı atmasyonu araba markaları da çok yapar. Kurdukları dernek üzerinden her yıl dönüşümlü olarak, üye olarak para akıtan markalara sırasıyla dağıtırlar "yılın arabası" payesini. Ben artık takip etmiyorum, bu yıl hangisindeydi "yılın otomobili, vanı, otobüsü.." olma sırası?
"Türkiye'nin tek akademik ilkokulu"
Hadi canım, akademikliğin ambalajla sağlandığı nerede görülmüş. Sahi, akademik olmak ne demek, nereden gelir? Bilemezlerse ben şaşmam ama Aristo ve Platon çok üzülecek.
"Dünyanın en saygın üniversiteleri ile ortak programı uyguluyoruz"
O halde siz bir ilkokul, ortaokul, lise yani nam-ı diğer kolej değil de üniversite ayarında bir şeysiniz öyle mi? Bunca sorunları olan öğretim ve eğitim sistemimizin içinde cennet gibi bir vahasınız o halde. İtiraf etmeliyim, çok ayrıcalıklı hissettiriyorsunuz; bu tür fiyonklu ambalajlarla etrafına sükse yapmayı seven ama çocuklarını ihmal eden bir kesime.
Nasıl olsa milletin çoğu yabancı marka delisi ya; kocaman bir Oxford, Cambridge logosu koymuş reklama. Belliki aynı hayranlık okulun yöneticilerinde de var ki, bunların logoları yanında kendi okul logoları cüce gibi kalmış, ezikliğe bakın. Bunlarla pazarlıyorlar kendilerini, ne yazık. Oysa Cambridge logosunun altına, zorunluluk olmasından olacak; bit gibi "Language Examination" diye yazmış. Yahu parayı bastıran herkesin her zaman girebileceği, sıradan bir yabancı dil sınavına öğrenciyi sokmak ne zamandan beri ortak program uygulamak oluyor? Pes, bu kadar mı yalanlar üretilir ayak üzeri ve bu kadar mı atlayan sazan balığı çoktur, bu bayat hilelere.
Bir başkası afişi baştan sona doldurmuş. Yine bir sürü logo. Oxford ile başlamış Allah ne verdiyse, müdürünün bilgisayardan girdiği ne kadar sosyal paylaşım, kitap satış sitesi varsa doldurmuş logolarını. Bu kadar da olmaz, insanlar aptal yerine bu kadar da konmaz diyeceğim ama demekki işe yarıyor bu oltalar ki mantar gibi çoğalan şubelerle devasa holdinglere doğru gidiyor herbiri.
Bu yıl seminerler ve öğrenci ar-ge proje görüşmeleri nedeniyle epeyce bir okula girdim çıktım. Kötüleri de var elbet, kötülükten kastım öğretmen, yönetici bakış açıklığı yoksa binanın teknik özelliği değil. Fakat öyle devlet okulları da görmekteyim ki, küçülüp o öğretmenlere öğrenci olmayı dilerdim.
İşte onlardan birisini terazinin bir kefesine, gerçekten özel ve özgün olabilen bazıları dışında kalan özel okulları da diğer kefeye koyduğumda; terazinin adeta idealist öğretmenlere ve idarecilere sahip devlet okulları tarafına çöktüğünü görüyorum.
Eğitim ve öğretim gerçeklerle yapılır, yalanlarla değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder